A coca de Redondela

11:36:00 Posted In Edit This 14 Comments »


A Coca foi primeiro unha doncela que choraba por uns amores desgraciados. De tanto chorar case non se decatou de que lle xurdiran ás. Quixo voar e non puido porque ao mesmo tempo saíralle unha longa cola. Os seus beizos transformáronse nunha horrible boca de reptil, as súas bágoas formaron o rio Alvedosa que rematou por arrastrala ao mar. Xa feita serpe presentouse un día, súbitamente en Redondela. Xurdiu das ondas do mar, que estaba moi enbravecido, e nun veloz ataque devorou dúas raparigas que xogaban na praza da vila. Repetiu moitas veces o seu ataque, levando sempre as máis fermosas cativas. Os veciños de Redondela escolleron en asamblea os vinte e catro homes máis fortes e destemidos, coa encomenda de atacar a tarasca na súa próxima aparición. A campá da igrexa deu o aviso da chegada do monstro e os vinte e catro elixidos acosárona, dándolle morte coas súas espadas.
Formouse de contado unha gran procesión e ao redor da besta morta os loitadores iniciaron unha danza, as mozas seguiron o baile erguendo nos ombreiros as meniñas máis novas, e danzando con elas en alto. Velaí a orixe da danza das espadas e do baile das penlas, cos que anualmente se celebra a morte da coca desde tempos moi remotos.
La Coca fué primero una doncella que lloraba por unos amores desgraciados. De tanto llorar no se dió cuenta de que le habían salido alas. Quiso volar y no pudo porque al mismo tiempo le había salido una larga cola. Sus labios se transformaron en una horrible boca de reptil, sus lágrimas formaron el rio Alvedosa que acabó por arrastrarla al mar. Hecha serpiente se presemtó, súbitamente en Redondela. Surgió de las olas del mar, que estaba muy embravecido, y en un veloz ataque devoró a dos niñas que jugaban en la plaza del pueblo. Repitió muchas veces su ataque, llevándose siempre a las niñas más hermosas. Los vecinos de Redondela escogieron en asamblea a los veinticuatro hombre más fuertes y valientes, con la encomienda de atacar a la tarasca en su próxima aparición. La campana de la iglesia dió aviso de la llegada del monstruo y los veinticuatro elegidos la cosaron, dándole muerte con sus espadas.
Enseguida se formó una gran procesión y alrededor de la bestia muerta los luchadores iniciaron una danza, las chicas siguieron el baile levantando en hombros a las niñitas más pequeñas, y bailando con ellas en alto. De ahí viene el origen de la danza de las espadas y del baile de las penlas, con los que anuealmente se celebra la muerte de la coca desde tiempos muy remtos.

Lendas de Galicia -A flor da auga. /ed. Xerais.

visitanos tambien en: http://xanaelfallopositivo.blogspot.com/.
"El fallo positivo"
gracias

14 lunáticos dicen:

HADEX dijo...

Había unha canción preciosa sobre esta lenda no primeiro disco de Luar na Lubre.....si a atopo por ahí linkeocha. Bicos.

Lúa dijo...

a si???pois encantaríame escoitala, grazas!!!

Thiago dijo...

Ah, que bonito, cari.... aunque no entiendo muy bien pq de llorar tanto le salieron alas, pero bueno, le deberían salir mas bien branqueas, jajaja

Me encantan las leyendas. Por cierto que hoy me has cometnado al mismo tiempo que la otra LUNA que ella lo pone en castellano pero vive en Coruña y yo pensando que erais la misma, acabo de caer de la burra.

Bezos

Lúa dijo...

jejeje hombre es una leyenda...no tiene mucho sentido peeeeero...jejeje
luna? y de Coruña???tengo que visitarla,hehehe

Carlos Sousa dijo...

Non che sabía nada da lenda esa, iso que teño oído falar bastante da festa da coca de Redondela. Ata pensei que tiña que ver coa coca dos eucaliptos, mira ti que chorrada.

Bueno, sempre estamos a aprender, unha aperta.

feiranta dijo...

Traballei unha temporada en Redondela no verán, ao carón do concello. A miña compañeira de curro e máis eu xogamos a contar cantas cadelas se chaman Coca! Contamos seis desde xullo a setembro. Non parecen moitas, pero porcentualmente é como se se chamaran Britney en Oklahoma ou Iker en Móstoles ;)
Unha aperta

JESUS y ENCARNA dijo...

No se si me gusta más esta preciosa leyenda en gallego o en castellano... es que tenéis una lengua que de dulce se deshace, me encanta el gallego, aunque me cuesta entenderlo.
Parece que el Blogger o el PC o lo que sea nos ha jugado una mala pasada y da por publicado un post que estamos preparando... misterios de la red, je je. En breve estará acabado y lo publicaremos.
Por cierto, Redondela le trae a Jesús muy buenos recuerdos de su juventud bohemia por vuestra tierra...
Petonets i Bona Lluneta!!!
Encarna

Chousa da Alcandra dijo...

Gustoume ben como contaches a historia desa festa. E tentei atopar nos discos de Luar na Lubre o que comenta Hadex pero -ainda que teño todos os discos- ainda non fun quén de atinar cal é o tema, de xeito que estarei tamén atento a ese apunte.

Saúdos dende a Chousa

JB dijo...

Interesante historia. Folklore interesante. Me gusta tu blog. Te pusé en mi blogroll. Gracias por tu comen!

JB.

Azusa dijo...

Qué curioso, había oído hablar algo por ahí, pero en general, no tenía ni idea de qué era, ni de donde venía.

Eva dijo...

Gústanme moito as lendas da nosa terra, dánlle un encanto especial e inigualable.

Meninheira dijo...

Eu tampouco escoitara nunca a lenda enteira, é preciosa!!

Un bico

Meninheira dijo...

Por certo, o debuxo é moi bonito

Lúa dijo...

non vos preocupedes que teño mais, e neste blogue xa hai unhas cantas, bicosss